Ben Riach it is

En robust Speyside-whisky. Det er årets single cask-tapning til medlemmene. Styret er stolt av å presentere Norsk whiskyforbunds tapning #5.

Her er nøkkelinformasjonen: Ben Riach 10yo. Peated og med en rom-finish. Den kommer til å holde opp mot 59 % ABV ved tapning og fatet gir et sted mellom 200 og 250 flasker. Utsalgsprisen til medlemmene blir rundt 900 kroner. Nøyaktig pris ikke bekreftet.

Les mer om Ben Riach her: www.benriachdistillery.com

Ben Riach var fram til 1995 mest brukt som tilsats til blends. Så fulgte en periode der single malts ble presentert på markedet. Skikkelig fart ble det i sakene da en privat gruppering tok over i 2004. Billy Walker var en nøkkelperson. Han står bak mange av uttrykkene Ben Riach utviklet, røykte versjoner og sluttlagring på diverse vin- og romfat.

Og det er altså ett av disse vi inngår avtale om med importør Interbev. Det er en whisky som gir mange smaksinntrykk, og fornyet smaksinntrykk når du tar sip nummer to. Og nummer tre. Mildt røykpreg, mildt rompreg og fint krydderpreg.

Whiskyen skal være klar til september. Detaljer om bestilling etc kommer plutselig.

Det er lov å glede seg.

Slàinte mhath!

One thought on “Ben Riach it is”