Årets tapning fra Highland

Vår sjette eksklusive tapning kommer fra Ardmore. Det er en 17 år gammel skjønnhet som har ligget på en refill hogshead som ble tappet i juli. Alkoholstyrken er på hele 59,3 prosent.

Dette er en whisky som gir mange sanseinntrykk og som gir nye opplevelser for hver sip. Ardmore lager lett røykt whisky (ca 15 ppm). Torven hentes på østkysten, nær St Fergus.

Tapningen kommer fra den uavhengige tapperen Douglas Laing og den er plassert i den eksklusive serien Old Particular.

Tapningen må bestilles gjennom Norsk whiskyforbund og hentes ut (oktober/november) på Vinmonopolet. Prisen er satt til 1160 kroner, som styret sier seg godt fornøyd med.

Hver klubb bes sende inn bestillingslister med navn og antall. Send en epost til post@whiskyforbundet.no. Endelig bestillingsfrist kommer vi tilbake til.

Ardmore-destilleriet ligger vest/nordvest for Aberdeen, nær landsbyen Kennethmont. Destilleriet er vel verdt et besøk. Det ble grunnlagt i 1898 og eies i dag av Beam Suntory.

Les mer om destilleriet her: www.ardmorewhisky.com

2 thoughts on “Årets tapning fra Highland”

1. Hei,

The Perfect Dram på Bryne fikk våre 5 flasker i går og blir spennende å prøve denne Ardmore flasken.